Tap to unmute

British Cab Drivers try Korean Cab Drivers' favourite food!?

공유
소스 코드
  • 게시일 2022. 01. 11.
  • At this time of the year there’s nothing like a hearty Gukbap that warms your body and soul. Today, we brought Gukbap to British cab drivers!

    Thank you to Yeoljong Gukbap for providing the hearty Gukbap for the British cab drivers!

    --

    영국 택시기사님들께 따뜻한 국밥을 소개해드릴 수 있도록 도와주신 K대표국밥 ’열정국밥’( cookatmarket.com/ko/product/d... 감사드립니다.

    저희 채널에 소개된 오늘부터 3주 동안 열정국밥 주문시 배달 요청사항에 을 남기면 함박스테이크를 서비스로 제공해주신대요!
    (본사부담, 리뷰사진땡큐, 할인중복불가)

    추운 겨울에 국밥만큼 몸과 마음을 따뜻하게 해주는 음식은 없죠! 이번 영상에는 기사식당 단골 메뉴인 국밥을 영국 택시 기사님들께 소개해드렸습니다!
  • 코미디코미디

댓글 • 4 462

  • 영국남자 Korean Englishman

    영국 택시기사님들께 따뜻한 국밥을 소개해드릴 수 있도록
    도와주신 K대표국밥 '열정국밥'에 감사드립니다.

    K대표국밥 '열정국밥' 이벤트
    첫째, 오늘부터 3주 동안 열정국밥 주문시 배달요청사항에 #열정열정열정 을 남기면
    함박스테이크 서비스 제공 ! (본사부담, 리뷰사진땡큐, 할인중복불가)

    둘째, 열정 함박스테이크 할인 행사 제공 !
    (cookatmarket.com/ko/product/detail?product_id=912%29%EC%97%90)

    • Annie
      Annie 12 시간 전

      @재생목록 느그 아부지 거기서 진상부리고 계시더라 좀 모셔가라^^

    • 재생목록
      재생목록 2 일 전 +1

      @Annie 이런데서 어슬렁 기웃거리지 말고
      일베 사이트나 가서
      놀아라

    • 채수연
      채수연 2 일 전

      한국음식을 소개 (홍보)해줘서 고맙습니다 하지만 소개 과정에서 양념장을 다대기라 하셨는데 다대기는 일본어 입니다 한국어 말살하려고 많이 써졌는데 이런부분은 신경써 주세요 기분 나빠하지 마시고요

    • 김곰
      김곰 7 일 전

      죄송한데 함박스테이크라는게 좀 걸려서... 함박스테이크라는 말이 원래 영어 햄버그 스테이크가 일본식 발음으로 함바그 스테이크 였다가 우리나라에서 함바그를 함박이라고 불려서 사실은 영어권 분들은 햄버그, 또는 햄버그 스테이크라고 불러도 같은말입니다. 뭐 햄버그 스테이크라는 말이 영어권에서 안쓰는 말이면 제가 틀린거지만요.

    • 오리너구리
      오리너구리 7 일 전 +1

      @Annie 이 분은 한국인이 아닌 중국인입니다

  • Nicki Corroll
    Nicki Corroll 16 일 전 +694

    I was 1 of the drivers in the video .
    It was a great experience tasting Korean food .
    Can’t wait to come to Korea on tour .
    Also some great comments regarding us taxi drivers much appreciated.
    Look forward to seeing some of you in the back of our london taxis .

    • jshudo44
      jshudo44 19 시간 전 +2

      Looking forward to you appearing in more videos!

    • Julian Liew-Young
      Julian Liew-Young 2 일 전 +3

      Honestly, you blokes look like you would be a good laugh at the pub. Much respect from New Zealand!

    • MFE Choi
      MFE Choi 2 일 전 +2

      Welcome to Korea, Sir!!! haha!

    • hye kim
      hye kim 2 일 전 +4

      Everyone looks happy.
      Thank you for participating.

    • Jeanne Ann 啊音
      Jeanne Ann 啊音 4 일 전 +9

      I like that the taxi driver reminded Josh and Ollie for a trip 😂😂

  • Official Music Production

    저가 요식업을 하는사람은 아니지만 한국음식을 세계로 전파해주시는 영국남자 항상 감사하고 존경을 표합니다

  • james Kim
    james Kim 12 일 전 +326

    영국사람들은 정말 유머와 여유가 넘치는 것 같습니다. 학생부터 나이드신 분까지... 멋진 나라 영국 화이팅

    • 김명환
      김명환 일 전 +1

      @Å 아! 그렇군요 저희 아버지도 할아버지도 평생을 그부분은 안드셨거든요

    • Å
      Å 일 전 +2

      @김명환 고추 표면에는 왁스층이 있어서 농약이 잘 스며들지 않습니다. 고추에 남는 정도의 농약은 물로 씻으면 다 사라지거나 몸에 무해할 정도로 잔류 농도가 낮아지기 때문에 그럴 필요는 없습니다~

    • 김명환
      김명환 5 일 전 +3

      예전에 아버지가 해주신말이 있는데 고추는 뾰족한 끝부분이 아니라 뭉툭한 꼭지부분부터 먹어서 뾰족한 끝부분을 버리는 거래요 농약이 거기에 다 고여서 씼어도 잘안씼겨서 버리는게 맛대요

    • SJ
      SJ 6 일 전 +4

      Thank you !

    • Christine Ortiz
      Christine Ortiz 7 일 전 +4

      True !!

  • 성아
    성아 5 일 전 +62

    저가 요식업을 하는사람은 아니지만 한국음식을 세계로 전파해주시는 영국남자 항상 감사하고 존경을 표합니다

  • 한수진
    한수진 2 일 전 +34

    덕분에 이 영상이 영국 택시 사이트에 올라오고 택시기사분들이 국밥과 한국문화에 대해 엄청난 관심을 가지게 되었다는 말은 다른 분 영상리뷰같은거에서 봤어요. 유학생이 택시만 타면 택시기사분들이 한국문화와 기사식당, 국밥에 대해 엄청 물어보신다구요. 영국남자의 영향력을 새삼 느낄 수 있네요

  • 석두
    석두 17 일 전 +1129

    국밥 광고가 들어와서 진행하신거겠지만..
    기사식당은 역시 돼지불백인데..
    나중에 기사님들 데리고 돼지불백이랑 제육덮밥 같은 메뉴도 이분들이 한번 드셔보셨으면 하네요 ㅎ

    • Han-Earl Lee
      Han-Earl Lee 5 일 전 +1

      부산은 기사식당도 돼지국밥입니다

    • daon's
      daon's 8 일 전

      홍대 근처 연남동 기사식당 거리가 유명하죠 ㄱㄱㅆ

    • The Blues
      The Blues 9 일 전

      영국에서 살게 두세요 그거 맛보고 편히 살겠습니까? ㅎㅎㅎ

    • ㅇㅇ
      ㅇㅇ 11 일 전

      @김진수 king is 🔥 back

    • 김진수
      김진수 13 일 전 +4

      저기 서빙하는 남자 허벅지가 예사롭지 않다~

  • bonobono
    bonobono 일 전 +3

    우와 매너 직업정신 한국기사님들은 상대가 안된다

  • Sendong Lem
    Sendong Lem 2 일 전 +12

    Watching this video was an eye opener never knew such culture for taxi drivers existed much respect to all drivers in your Kingdom. Was so fun to see them enjoy good soul food!!!

  • 강경구
    강경구 22 시간 전 +1

    영국 기사님들에게 한국 기사식당의 국밥을 소개해 주신 것 정말 좋은 아이템 같네요, 한국 음식들을 소개해 주시는 것 감사드립니다.

  • 호빵의저주
    호빵의저주 14 일 전 +283

    영상기획 좋네요
    영국 택시기사님들한테
    국밥이라니 ㅎㅎㅎ
    요새는 기사식당메뉴도 무척다양합니다
    새해에도 복 많이 받으시길~~~

    • Will Park
      Will Park 13 일 전 +2

      5:49 친구 소개팅앱에 올려준다는 거 개웃기넼ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

  • Flynn Long
    Flynn Long 16 일 전 +2253

    I absolutely love the diverse group of people you present on the show. Whether it's school children, a priest or london cabbies, it's all incredibly refreshing seeing people from different walks of life enjoy and expierence a different culture!

    • Nadia Azhar
      Nadia Azhar 일 전

      @wise cat is it a trend to hate everything white now 💀

    • orang-orangan sawah
      orang-orangan sawah 일 전

      @wise cat they have content with brits rappers, high schooler, and football team. I dont think i should say what colour they are, just go and watch. Because the point of this channel is to introduce Korean culture to BRITISH people, not black or white people

    • amanda eaton
      amanda eaton 일 전

      @wise cat obviously you never watch their other videos 🙄

    • 겜하는효니
      겜하는효니 2 일 전

      @wise cat Don't discriminate!

    • Poppy Jayne Moorcroft
      Poppy Jayne Moorcroft 9 일 전 +5

      Would like to see keyworkers on the show. Doctors, nurses, social care workers, etc

  • Bex
    Bex 2 일 전 +35

    I had no idea how seriously they take being a taxi driver with that kind of testing. I love that.

  • Zero Shimada
    Zero Shimada 9 일 전 +48

    I have rewatched so many episodes of Korean Englishman, I cannot count.
    I always enjoy seeing you guys branch out and show people Korean food as I always found the best way to show and get people to fall in love with culture is through food 💕

    I look forward to seeing them try Korean bbq! 🥰 They are so sweet and probably work so hard.

    • 손시현
      손시현 2 일 전

      @Zero Shimada すこい!

    • Zero Shimada
      Zero Shimada 5 일 전

      @dl y I am half :) Sadly, I do not speak Japanese as I was never taught. 🙏😭

    • dl y
      dl y 5 일 전

      r u japanese?

  • 박영자
    박영자 14 일 전 +203

    영국택시기사님들도 국밥이름처럼 열정적으로 보이시네요ㅎ 역시 영국남자분들은 한국음식전도사분들 이시네요~♡♡♡♡♡♡♡

    • Will Park
      Will Park 13 일 전 +2

      5:49 친구 소개팅앱에 올려준다는 거 개웃기넼ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

  • 조수민
    조수민 14 일 전 +97

    역시 택시 기사들의 단골 식당이 맛집이라는 것은 진리네요. 한국과 영국의 문화적 교류가 조금 더 활발해졌으면 좋겠습니다. 화이팅입니다

  • lily hyun
    lily hyun 2 일 전 +5

    I love how you include about the journey to become a taxi driver in London while doing this like we got to know about them as well as korean food.

  • annmcfly
    annmcfly 11 일 전 +52

    Loving the footballers and the highschoolers and I am loving the taxi drivers too. Great variety of people makes the episodes so much better 🥰

  • 비안테스
    비안테스 9 일 전 +51

    영국아재들이고 영국 택시기사들인데 우리네 옆집 아재들처럼 푸근하네요
    음식에 대한 접근도 그렇고..

    전세계 어디가든 택시가 많이 정차해 있는 집이 맛집이라는 그 말 정말 공감합니다.

    비록 지구 반대편이지만 오늘도 많은 분들의 다리가 되어 열심히 달리시는 그 열정에
    박수를 쳐드리고 싶고 그런 든든함에 기대어 오늘도 하루를 열심히 살아가는 힘을 얻는 것 같습니다.

  • Chiaroscuro
    Chiaroscuro 14 일 전 +54

    This is so neat to see the gentlemen and hear bits of their stories! It is awesome to see the confluence of English and Korean cultures. Thank you, Josh and Ollie and Team, and thank you to the Cab Drivers!

  • Jedi
    Jedi 17 일 전 +3248

    와 이런 매치는 정말 대단합니다. 어떻게 이런 발상을 하셨을까요..
    빨리 코로나가 끝나서 한국과 영국간에 더 많은 교류가 있었으면 좋겠습니다..

    • YNWA
      YNWA 9 일 전

      @기요미춘배 누나

    • 정민규
      정민규 11 일 전

      님말에 동의 할수없습니다

    • 한국인
      한국인 12 일 전

      경찰수사권 반대운동을 했다는 이유로 경찰이 저를 10년 넘게 괴롭히고 깡패짓하고 감시하고 악소문유포등 온갖 위법적인 방법으로 저에게 범죄행위를 저질렀습니다. 그뿐이 아닙니다 수원 N비뇨기과에 경찰이 잠복하고 있었습니다 제가 인터넷으로 병원 검색하는걸 미리 알고 경찰들이 병원에서 수사중이라며 의사를 포섭하고 직원으로 위장하여 저에게 세제주사를 놓았습니다. 3년후 수원 백성병원에서 또 같은일을 당했습니다 의사가 처음부터 경찰과 공범이고 입원을 유도하여 링거주사를 이용해 세제주사를 주입했습니다. 몇달후 수원 새론가정의원에서 경찰이 cctv로 집앞병원 가는걸 확인하고 의사와 간호사를 포섭해서 저에게 세제주사를 주입 했습니다.

    • Will Park
      Will Park 13 일 전 +7

      5:49 친구 소개팅앱에 올려준다는 거 개웃기넼ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

    • Universum
      Universum 16 일 전 +20

      It was a great video and I hope so as well!

  • jh PKT
    jh PKT 13 일 전 +26

    세계어디든 택시기사님들의 분위기는 뭔가 비슷한것 같네요^^ 영국택시 기사님들은 직업에대한 프라아드와 만족도가 높은 것 같아요. 한국도 직업의 귀천없이 존중받고 자부심을 가지는 날이 오면 좋겠습나다. 영국남자 늘 잘보고있습니다

  • Myeong Sun Kee
    Myeong Sun Kee 11 일 전 +29

    영국 기사분 국밥에 새우젓 넣고 고래가 된 것 같다는 말에 빵터졌어요 😆 😆 😆 😆
    한국음식 맛있게 먹어줘서 내가 다 고맙네요^^
    영국남자 화이팅!!!

  • YJP Soprano
    YJP Soprano 14 일 전 +150

    음식이란게 정말 신기해요. 저 분들이 국밥을 한국 아저씨들처럼 퍼 드시는데 신기하게 한국사람처럼 보이는 매직.... 음식은 공감..

  • dayoon4181
    dayoon4181 14 일 전 +77

    콘텐츠가 넘 재밌고 신선해요! 영국기사님들의 한국기사님들 메뉴 체험이라니 ! 무릎를 탁치고 잘 보고 가요!

  • Sayuri K
    Sayuri K 17 일 전 +205

    Can we let these lovely men try some Korean toast next time? They mentioned that their green huts for taxis aren’t as good as before. Maybe you guys can do a pop up for them in one of those green huts?

    • Stella Kumwenda
      Stella Kumwenda 13 일 전 +3

      Your dp is Hera!!!! I looooove it!!!

    • Yumine
      Yumine 16 일 전 +4

      Oooh yes pls do!!

    • ThatFontGuy
      ThatFontGuy 16 일 전 +12

      Korean Toast for sure, but also Korean Fried Chicken :)

    • RuM
      RuM 16 일 전 +10

      That's what I thought!! They need the toast!

  • 정선화
    정선화 12 일 전 +55

    한국은 배테랑기사를 안 만나면 네비나 태블릿, 폰을 달고도 고객이 길을 가르켜줘야되는데 외국에서는 그럴 필요가 없다니 너무 좋고 대단하시네요.
    아마 택시승부가 난다면 외국 기사분들이 승자이실거 같네요👍

    • Aris Jeong
      Aris Jeong 9 일 전 +1

      런던에 가보시면 서울과는 비교가 안돼요 ㅠ
      서울이 훨씬 개복잡 ㅋㅋㅋㅋㅋ
      댓글 다신분 말씀 대로 오래된 건물이 많아서
      저 나라에서는 가능한듯 ㅠ

    • 김경님
      김경님 10 일 전

      불필요하게 껴들어 제 의견이랍시고 너무 길고 번잡한 댓글을 많이 단 것 같고 폐를 끼치는 것 같아서 그냥 삭제했습니다ㅎ 양해 부탁 드릴게요.

    • Kang Hosun
      Kang Hosun 11 일 전 +1

      @정선화 처우부터 틀린데 본인 댓글에 택시승부하면 외국분 승자라면서요? 연봉 몇백억 메시하고 중국축구선수 비교하면서 메시가 이길것 같네요 하면 그게 올바른 비교인지? 수입부터 틀린데? 전 위대댓글에 택시기사라는 직업하나로 단순비교 하신 팩트에 대해서 말씀 드립겁니다! 그리고 환경이란게 여러가지가 있는데 일단 수입적인거 그 직업에 대한 진입난이도 문화등 여러가지를 말한건데요? 환경을 단순히 주변 환경으로 오해하신건 아닌지?

    • jethy trianon
      jethy trianon 11 일 전 +11

      @정선화 환경이 달라서 난이도가 다릅니다.

      저긴 거리자체가 거의 안변하죠.
      수십년 수백년 내려오는 가게가 많습니다.
      그래서 암기가 가능한겁니다.

      한국 도시는 건물들과 가게들 수명이 짧은편이라 수시로 바뀌죠.
      [신주소나 현주소를 알려줘도 검색할 줄 몰라 모른다] 이런 상황은 그 택시기사에 문제가 많은거지
      전체 기사들이 그런거 아닙니다.
      일반화 하지맙시다.

    • 정선화
      정선화 12 일 전

      @Kang Hosun 환경이 무슨 상관인가요? 왜 택시를 타면 고객이 길 안내를 해야 되는건가요? 알려진 곳의 길도 모른다. 신주소나 현주소를 알려줘도 검색할 줄 몰라 모른다. 그럼 그 기계들은 왜 줄줄이 달고 있는거죠? 기계 다른 것은 손만 잘 대더만 검색은 왜 못하는건데요? 그저 귀찮은건데 손님 받는 것도 어이없고요.
      저분들은 거의 그런 기계가 없고 암기로 가시는 분들이신데요.

  • 최리예
    최리예 13 일 전 +68

    영국남자님 한국음식을 즐겨하시고 소개해주시는 모습을 정말 감사하게 보고 있습니다 저희 아빠도 택시운전하시는데 혹시 필요하시다면 정보공유 가능합니다♡

  • 설사
    설사 일 전 +3

    한국 음식들은 진짜 거를타선이 거의 없긴하지ㅋㅋㅋ다만...자각없이 매일매일 푸짐하게 먹었다간...양식이나 페스트푸드 먹는거보다 더 빠른 속도로 살찌고 그 살이 진짜 안빠지는 만성 비만이 될 수 있다는점...

  • 강동원
    강동원 14 일 전 +67

    한국 음식 소개하는 시리즈 중에 진짜 한국인들이 와서 먹는 방법이나 꿀팁을 알려주는 영상이 있으면 재밌을거같네요

    • taiji_boy
      taiji_boy 12 일 전

      가비 및 스텝이 가끔 나오죠

    • 주히
      주히 13 일 전

      오..영상보면서 저도 그런 생각했었어요!
      좀더 맛있게 먹는 법은 한국인들이 더 잘아는 법이죠!

    • Fared ___
      Fared ___ 13 일 전

      The cooker behind every mukbang episode is their friend from Korea..she done all the cooking herself..dont complain

  • candee B.
    candee B. 14 일 전 +692

    런던의 블랙캡이 비싸지만 굉장히 친절하다는 얘기를 예전부터 많이 들었는데, 자격 시험이 엄청 까다롭군요.. 기사님들 다들 대단하십니다. 한국 투어를 오시고 싶어하시는데, 어서 좋은 환경이 만들어졌으면 좋겠습니다.

    • yummy
      yummy 2 일 전 +7

      5:44 사진 찍으시고 소개팅앱에 올릴려고요
      이거 듣고 터졌다 ㅋㄹㅋㅎㅋㅋㅋㅋㅋㅋㄲ

    • muria choi
      muria choi 2 일 전 +4

      마트이용하고 짐 많을때 택시타고 다니는데 설명하면 길도 잘 모르는 기사님들 많아서 대충 큰 건물말하고 그 근처에서 좌우 설명하는데 영국 기사님들 대단하시네요

    • 김명환
      김명환 5 일 전 +3

      그래서 유럽 택시영화에서 택시기사님들이 미친 운전기술과 인간네비게이션같은 능력을 보여주는건가? ㅋ

    • SJ
      SJ 6 일 전 +1

      I hope so too. 👍

    • prada evil
      prada evil 8 일 전 +3

      @scarletpark81 모범 대도시에서는 생각보다 많이 타요, 그만큼 일반택시 대비 수가 적어서 그런지 돌아가기는 하는 것 같음..

  • Rob
    Rob 12 일 전 +12

    Korean food is amazing, especially Korean BBQ. Koreans know how to eat, drink, and live. As a veteran, I enjoyed my time in Kunsan and Seoul. Very good people too, the culture is impressive. I thank your people for the good experiences.

  • Sarah Seiler
    Sarah Seiler 11 일 전 +11

    The humor is beautiful here! Love the genuine smiles and laughter! The food looks amazing!!! That’s amazing all the things they have to know for taxi 🚕!

  • Blacksorrento
    Blacksorrento 14 일 전 +9

    This was just a delight, thank you guys for doing this. I was smiling all the way through.
    The British sense of humour and what they have to do and know to get their badge 👍
    Isn’t it interesting how some people are open to new tastes? Pickled radish was a hit.
    When are you setting up your street stall? 😂😂😂. Greetings from 🇦🇺

  • 유르스윌리스
    유르스윌리스 14 일 전 +20

    진짜 이런거 보면 한국 위상이 예전보다 많이 올라온거 같아서 너무 국뽕 차오른다 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ 영국남자님들은 한국인도 아닌데 한국을 너무 사랑해주고 널리 알리는게 너무 멋지고 리스펙합니다 대박~ ㅠㅠ

    • Rob
      Rob 12 일 전 +3

      Korean food is amazing, especially Korean BBQ. Koreans know how to eat, drink, and live. As a veteran, I enjoyed my time in Kunsan and Seoul. Very good people too, the culture is impressive. I thank your people for the good experiences.

  • 안형민
    안형민 17 일 전 +830

    영국 기사님들은 진짜 취업하는 수준 이상으로 자격증 취득해야 한다는거 처음 알았네요ㅎㅎ 우리나라처럼 많은 분들이 퇴직 후에 흔하게 갖게되는 직업이 아니라 완전 전문직이라서 자부심갖고 일하시는게 보이는거 같아요ㅋㅋㅋ

    • 우옹우옹
      우옹우옹 8 일 전 +1

      원댓글쓴사람 말대로 우리나라 택시기사되기 쉬운거맞는데 무슨 대가리가 텅텅비었다라는둥 이렇게 공격을 받으니 우습네 ㅋㅋㅋㅋ 우리나라 택시기사 합격률90프로 이상인게 시험이냐?? 거의 대부분 그냥 통과하는정도의 난이도시험인데 왤캐 택시기사부심을부려 ㅋㅋㅋㅋ 각 시도별로 택시기사제한두는거때문에 티오가없는거지 시험자체만보면 우리나라 택시기사시험은 시험도아닌 수준이구만 그리고 돈만있으면 개인택시번호판구매하면 누구나될수있는 직업인데 뭔 전문직타령이야 ㅋㅋㅋㅋ

    • 곽빠니보틀튜브
      곽빠니보틀튜브 13 일 전 +1

      @뚜왑 우리나라에선 흔한게 택시번호판 사는거 맞잖아 ㅋㅋㅋㅋ ㅋㅋㅋㅋㅋ 돈만있으면 사는데 ㅋㅋㅋㅋ

    • 뚜왑
      뚜왑 13 일 전

      ㅋㅋㅋㅋㅋㅋ대가리 텅텅빈 글에 추천수박히는 수준ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ퇴직후 흔하게 갖는건 자영업이고ㅅㅂㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ택시 대시보드에 자격증명은 뻘로 붙어있냐?ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

    • kanghyun yoo
      kanghyun yoo 15 일 전

      @Rom준 엄청 스케일이 큽니다.

    • 희희
      희희 15 일 전 +2

      @안형민 차이점은 저 영국 아저씨가 시험 볼땐 100명중에 6명이 합격했는데 저 당시 한국이면 100명중 90명이 합격할 정도로 개나소나 붙는 시험이었죠

  • JoonYoung Kim
    JoonYoung Kim 13 일 전 +31

    영국남자 제작진에게 정말 감사드립니다.
    제가 좋아하는 음식이 한국인만이 아니라 영국인들도 좋아할 수 있다는 것을 알게되는 것은
    정말 기분좋은 일입니다. 우리나라에 오는 외국인들에게 한국음식을 맛보여준 적은 몇번 있는데
    그들에 보인 맛있다는 말이 의례적인 것이 아니고 정말일 수 있다는 자신감을 갖게 되네요.
    코로나 시국이 빨리 지나가고 다른 외국인들이 한국에 와서
    제가 좋아하는 한식을 먹어볼 수 있게 되면 좋겠습니다.

  • miguelina Rodiriguez
    miguelina Rodiriguez 8 일 전 +7

    Loved it, they were so funny loved watching them enjoy the food….. would love to see more of them trying other Korean dishes

  • 우영민
    우영민 10 일 전 +5

    조금 의아한 부분이 국밥에서 다진양념을 일본말 다대기라고 소개해주니 조금 그렇네요 워낙에 한국에서도 별생각없이 사용하는 부분이기는 하지만 영국에서까지 다대기라 소개해주면 그게 한국말로 잘못 인식할까 싶어 조금은 우려스럽네요 영국남자님 조금만 신경써주세요 ^^*

    • 윤영주
      윤영주 일 전

      민족문화대백과사전에서는 함경도 지방에 냉면에 넣는 다진 고추가루 양념을 '다대기'라고 부르는 데서 왔다고 한다. 함경도에서는 '다지다'를 '다디다'라고 발음하였고 따라서 다진 양념을 '다대기'라고 불렀다는 의견도 있다.

  • ONE___J
    ONE___J 2 일 전

    기사님들 너무 즐겁게 촬영해주시고 택시 기사가 되는 방법이 매우 까다롭고 역시 영국답게 매너의 대해 엄격하구나라는걸 깨닫게 되었네요

    영국 택시기사 시험장을 촬영 할 수 있으면 컨텐츠 제작에 좋을것 같고 말씀 하신것처럼 한국에 오셔서 일일 택시기사로 서울 한복판을 운전 해보시는 컨텐츠도 잼있을꺼 같네요👍🏻😆

  • Jinah Park
    Jinah Park 16 일 전 +294

    Josh I feel like one day you’re gonna visit Korea with ALL the people you’ve filmed that have said they wanted to go and everyone will see like an army of 500 suddenly storming through 인천공항 with you and Ollie holding those little tourist flags 😂😂😂
    잘 보고 갑니다~ always literally puts the biggest smile on my face! 🥳

    • way miracle
      way miracle 13 일 전

      꼭 그렇게 되길 원합니다
      최고축복 받으세요

    • asstrid
      asstrid 14 일 전 +5

      @PrograError 💀💀

    • PrograError
      PrograError 15 일 전 +6

      well... it ain't the first time the brits invade some place ... 😉😉

    • ::star girl::
      ::star girl:: 15 일 전 +13

      I noticed so many people are asking lately to go! An army of British tourists! 😂

  • BurnningApple
    BurnningApple 14 일 전 +70

    놀랍게도 영국의 주식중 하나가 카레라서 저렇게 밥에 대해 익숙하게 드시는거 같습니다 ㅋㅋㅋㅋ

  • 멀위랑 다래랑
    멀위랑 다래랑 2 일 전 +4

    한국의 국밥은 영국의 날씨에 가장 알맞은 음식입니다
    습도가 높고 쌀쌀한 기후에는 속까지 풀어주는 국밥이 최고지요

  • JS LEE
    JS LEE 14 일 전 +35

    허얼.....영국택시기사 아재들한테 한국 택시기사밥이라니., , , ,이 창조적인 기획 무엇~!!!?????와....조쉬 당신은 정말...바베큐테이블 이후로 쇼크먹음ㅋ 근데 매울텐데 잘드시네 근데 뚝배기 왜케 작아보이니 ㅎㅎㅎ

  • ShrinkMi
    ShrinkMi 12 일 전 +7

    This was absolutely one of my favorite episodes. You definitely have to have this group back 😊

  • yapszemay
    yapszemay 15 일 전 +531

    You know what’s so different and fantastic about this channel nowadays? You not only introduce new food to people, but you make it relatable by giving the same food that their counterparts in Korea would also have. So it’s not just an introduction to a different cuisine, but also to a different but similar culture and lifestyle. That then creates so much more understanding, especially when people can find something they share in common.

    • annamotiepipay
      annamotiepipay 2 일 전

      Agree! Thank you! Lot’s of love from the 🇵🇭!

    • Joojoobeans
      Joojoobeans 8 일 전 +4

      Well said 👏👏👏👏

  • Ricca Becker
    Ricca Becker 12 일 전 +7

    I loved these guys, they were so enthusiastic about their line of work. And I feel you made them feel really special yo have an episode about food tailored to them, but with a Korean twist! Great video!

  • Cathy's
    Cathy's 14 일 전 +72

    외국분들은 쌈장이나 순두부찌개 좋아하시니까
    다데기푼 순대국밥도 입맛에 맞으신가보네요!!! 오오👍

    • Will Park
      Will Park 13 일 전 +3

      5:49 친구 소개팅앱에 올려준다는 거 개웃기넼ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

  • april bagwell
    april bagwell 6 일 전 +2

    I really like this video! It is so sweet and I just love how everybody was so open minded and tried tried everything! That's so cool!

  • neil
    neil 9 일 전 +6

    When the countries open up, I hope the KE team does a mini-tour group thing, where they bring a couple of the high school students, cab drivers and rappers to South Korea! It'd be so cool to witness the different reactions of the various age groups!

  • lexis
    lexis 16 일 전 +267

    literally the most heartwarming channel ive ever watched... i really hope you guys can continue doing this for a long long time, and i hope to see the taxi drivers again! maybe let them try korean ice creams after this warm meal!

  • Sarah DJ
    Sarah DJ 11 일 전 +4

    video I would LOVE to see is you guys playing/trying Korean or British traditional games with your friends, family or even your crew members! I feel like that would be an enjoyable thing to watch :) -love from NZ

  • 강주사
    강주사 9 일 전 +4

    it's funny but, I feel so happy to see them enjoying Korean food ! Look soooo delicious !

  • Emma Støve
    Emma Støve 13 일 전 +8

    the soup matched them, they seemed very hearty as well, very lovely lads. would love to see them try some more food if possible

  • OMG Network
    OMG Network 12 일 전 +4

    wow. the knowledge and test that cab drivers need to pass to qualify is amazing! they should do that worldwide!

  • Gavin Koh Aquascaping
    Gavin Koh Aquascaping 17 일 전 +265

    What a fun watch! You guys have outdone yourselves with this one! Who would've thought about cab drivers! Brilliant!! You could take these guys AND the school kids to Korea. What a combo that will be! So glad to have you back. Hope you had a nice break!

  • Y J
    Y J 12 일 전 +19

    영국남자들은 . . 택시기사들까지 멋있고 유쾌하네 😍

  • Nick Fekette
    Nick Fekette 2 일 전 +1

    honestly this channel is such a joy to watch. I can watch every video and just smile and laugh through every single upload

  • david barnett
    david barnett 4 일 전 +2

    Honestly wish I had access to good hearty meals like this. I loathe cooking and think anyone that does it for others is worthy of sainthood. Willing to give an arm or a leg for some food like that.

  • 임루나
    임루나 14 일 전 +44

    외국사람들이 한국음식맛있다고하니까 기분이좋아지네

  • sophia AKR
    sophia AKR 16 일 전 +282

    Wow this was a delight to watch!! Couldn’t stop smiling all the way through. What an amazing bunch! Do let them try your toasts! Would love to see a video on that 😄

    • Heath T
      Heath T 16 일 전 +1

      I kept wondering how a toast would go with the soup

    • Gisela Bahena
      Gisela Bahena 16 일 전 +6

      Oh yeah that would be a treat for sure!!

  • Serom
    Serom 13 일 전 +1

    Wow this was honestly a great and unique group of people to try Korean food! And specifically a warm bowl of soup, something I'm sure all cab drivers appreciate considering the conditions they have to work in during winter. Who would've thought?! Well, you guys did. Well freaking done. Thanks for never disappointing with your creative and fun ideas.

    Edited my comment to say it was REALLY SMART to introduce them to 새우젓 separately half way in. What a difference it makes in food!!

  • Cherry Tomato
    Cherry Tomato 12 일 전 +2

    another very heartwarming episode! i didn't know how difficult it was to be a cab driver in london!

  • 𓆉
    𓆉 10 일 전 +2

    My favorite thing about this channel is that whenever someone eats/learns about Korea they want to visit or have more Korean stuff come to where they are

  • Sophia Martirez
    Sophia Martirez 10 일 전 +2

    really smart way to start the year. 👌 the appreciation for korean food will surely travel everywhere in london! loving this series so far. 🚖

  • King Tiger
    King Tiger 17 일 전 +1108

    와우 런던택시 드라이버 분들 멋집니다.
    택시 라이센스 정말 따기 힘들군요!
    다음 여행에 영국 택시타면 자랑스런 직업이라 꼭 이야기 해드리고 싶어요!
    자부심 잃지마시고 오래동안 앉아서 일하시니 건강을 위해 운동하세요!

    • Universum
      Universum 16 일 전 +3

      Taxi drivers really are the pinnacle of road learning! Always amazed.

    • sun lee
      sun lee 16 일 전 +3

      저도 같은 생각을 했어요 이러니 영국 남자를 사랑하지 않을 수가 없어요 기사 식당을 가져 올 줄이야 보면서 뭔가 따듯함이 느껴지네요

    • John Doe
      John Doe 16 일 전 +19

      한국 택시 운전사 자격은 운전 면허증과 정치 이야기 가능여부로 시험 치는데 /jk

    • 김효원
      김효원 16 일 전 +18

      10,000개의 지명을 외우다니 대단하시네요~.~

      네비 없을때는 거의 외워서 시험 봤을듯 싶네요^^;;

  • Bummjun Joe
    Bummjun Joe 13 일 전 +9

    국밥 시원하게 말아드시는거 개좋넼ㅋㅋㅋㅋ 들고 드시는것도 드시는법을 아시네옄ㅋㅋㅋ

    런던 택시기사는 전문직 이라는 얘기는 많이 들었지만 직접 그 뱃지를 보는건 처음인데 진짜 멋있네요.

  • 임준
    임준 14 일 전 +27

    영국남자들 특유의 신사적이면서 여유롭고 상남자다움이 느껴지는 꿀잼영상 잘 봤네요 ㅋㅋ

    • ᄀᄀ
      ᄀᄀ 13 일 전 +1

      이분들은 워킹클래스인데용..?

  • duk6046
    duk6046 13 일 전 +8

    국밥도 국밥인데 외국 택시기사가 나오는 컨텐츠를 처음보는듯 영국이 대중교통이 특히 이색적인게 많아서 영국 택시기사는 나이대나 성격이나 업무방식이 우리나라랑 많이 다른지 궁금하기도한데 어느정도 알게된듯... 저 반찬중에 깍두기 하나만 있어도 끝인데 벌써 감칠맛이 상상되네 ㅎㅎ

  • Coleen G.
    Coleen G. 14 일 전 +2

    although i’m not korean, i remember growing up and being ashamed of the dishes my mom would pack me for lunch that were a specialty in filipino culture because i was afraid of being judged since no one else had it, or that it smelled too much, etc (i’m sure others had the same experience, regardless of culture). this series is really healing in a way to see the genuine interest, appreciation and respect for another culture’s cuisine. thank you for making it and i hope you continue this for a long time!

    • P Oksana
      P Oksana 11 일 전

      These are grown up men, not chilndren

  • Erjin Son
    Erjin Son 17 일 전 +347

    i love how KE gets interviews with underrepresented demographics like i’ve never seen taxi drivers on any form of media before and it’s great

  • 두목붕어
    두목붕어 11 일 전 +5

    국뽕은 아니지만 그래도 타국에서 그것도 타인이 이렇게 대한민국의 문화를 접근 시켜준다는것이 한국 국회의원들 보다 잘하고 계시네요^^

    • bs KIM
      bs KIM 11 일 전 +1

      ㅇㅈ ㅋㅋㅋㅋ

  • 영2
    영2 14 일 전 +6

    7:11 ㅋㅋㅋ아진짜 기사님 센스대박이시다ㅋㅋㅋㅋㅋ

    • 영2
      영2 14 일 전 +3

      8:00 짱웃겨🤣🤣🤣 아니 택시기사님들 다 왜이리 유쾌하셔ㅋㅋ 택시 영업되네

  • Box073
    Box073 8 일 전 +2

    Hello from Down Under. Love your work! So proud and Chuffed that you introduce Korean Food to such a variety of your countrymen & women. Keep going. I will follow. Cheers! 👍👍

  • 심심
    심심 11 일 전

    많은 영국 사람들에게 한국의 음식을 소개해주셔서 감사합니다

  • Golden Mean
    Golden Mean 14 일 전 +5

    다양한 사람들이 나와서 한국 문화를 접하니 그 저변이 넓어지겠네요. 컨텐츠 너무 좋아요!!

  • Mike Go
    Mike Go 11 일 전 +3

    This is a surprise, I'm a London cab driver and long time subscriber, thank you for promoting the trade! If you were considering to open a gukbap place like the korean toast, I think you'll have drivers queueing around the block!

  • Dolce Vita
    Dolce Vita 13 일 전 +3

    You should do more videos with them. Take them to Korea someday! ☺️❤️

  • C*60s
    C*60s 8 일 전 +1

    Aww, I loved these guys! Can't wait to see them try Korean BBQ!!

  • May Kabir
    May Kabir 16 일 전 +123

    They were a lot more positive and open minded about the food than I thought they would be
    I personally am apprehensive when trying new cuisine
    I didn't know it was so difficult to get a taxi driver's license. Tough job

    • Toby K
      Toby K 16 일 전 +1

      Yeah, In London it's common to see people driving round on scooters with a big map. They're trainee taxi drivers learning the best routes. Takes years

  • Balkis Yunus
    Balkis Yunus 8 일 전 +2

    Please invite them again! They’re so fun to watch!

  • Bethany Ongtangco
    Bethany Ongtangco 14 일 전 +2

    I hope this is a series and they get to try more stuff!!!!

  • 꼴라 루
    꼴라 루 5 일 전

    국을 오른쪽에 놓는 한국 방식도 소개해주세요^^

    예절로 굳어졌지만 실질적인 이유가 있어요.

    국물은 흘리기 쉽고 뜨겁기 때문에 숟가락을 사용하는 손 가까이 두는게 편리합니다^^

    외국에서 제대로 된 한국음식을 차려내는 열정에 감탄하고

    나오시는 분들 캐릭터를 너무 잘 살려서 보다가 정들 정도입니다 ㅎ

  • Izzatie Mazlan
    Izzatie Mazlan 13 일 전 +3

    The two grandpa is so adorable >@<
    "I'll put him on dating apps" definitely best friend energy

  • Julie F
    Julie F 16 일 전 +86

    I love how open minded these gentlemen were. Glad to see they enjoyed the meal! And I never knew you had to have that much knowledge just to be a taxi driver in England. That’s insane! Thank you for another great video!

  • Rox Buchanan
    Rox Buchanan 14 일 전 +5

    I loved seeing the delight with which the English cabbies tried - and liked a new, international food!

  • slow rain:::::
    slow rain::::: 14 일 전 +6

    사람 사는거 다 비슷한가봐요.😊
    영국에도 택시기사님들이 많이 이용하시는 green huts가 있었군요!
    더구나 일반인들도 즐길 수 있다니,, 기사식당이랑 되게 비슷하네요.
    다만 점점 없어지는 추세라니 안타깝네요.🥲

  • 정옥윤
    정옥윤 6 시간 전

    영국남자 영상이 좋은거는 음식이름을 그냥 해석하지 앓고 국밥이면 국밥 이라고 얘기해줘서 좋음

  • 대구_갓수
    대구_갓수 시간 전 +1

    우리나라에서는 택시번호판을 매매하기도 하는데 택시기사 시험이 있다는게 신기하네요

  • Sophie
    Sophie 17 일 전 +360

    섭외력 진심 인정해줘야합니다

    • sy J
      sy J 14 일 전

      @샤샤 출연료주면 별로 어렵지 않을거같은데 출연료 드릴테니 오늘 일 쉬시고 와서 인터뷰겸 국밥 드시고 가세요 하면

    • 솔로 부대 [현재 부대원 수:1620명]
      솔로 부대 [현재 부대원 수:1620명] 17 일 전 +1

      @샤샤 다른 직업도 마찬가지

    • BB BB
      BB BB 17 일 전 +2

      그래도 시간만큼 출연료를 드리지 않았을까요?...

    • 화우경Youtube
      화우경Youtube 17 일 전 +5

      @bossam joc bar 그냥이라고 하기엔 저 사람들은 시간이 금인 분들이라...

    • ck kim
      ck kim 17 일 전 +7

      @bossam joc bar 일반인은 쉬운 줄 아나?

  • KF
    KF 14 일 전 +3

    Wow now I have a lot of respect for this country's taxi drivers. They have to work hard for their licenses, which is totally different from in my country where almost anyone who can drives can become a taxi driver these days.

  • Little Boy
    Little Boy 4 일 전

    영국인들은 표현력이 참 다양하고 웃기네요. 새우젓을 먹고 바다 바닥을 긁어 먹은것 같다는ㅎㅎ
    예전에 한국으로 수출되는 골뱅이 맛보고 할머니 발톱맛이라고 한것부터 정말 빵 터졌습니다ㅎ

  • Rhea Ismail
    Rhea Ismail 10 일 전 +4

    As a person who easily get lost on the road, cab drivers are very amazing people it's fascinating how they can remember every street every turn every they have to take, wishing all the best things in life for those gentlemen and all cab drivers

  • shruti
    shruti 12 일 전 +3

    This was so wholesome and lovely 😭

  • B Soapy
    B Soapy 17 일 전 +485

    사먹진 않을 것 같다는 표현도 솔직해서 좋네요~ 모두의 입맛에 다 맞을 순 없으니! 음식만으로 앵글이 나날이 다채로워지다니 영국남자 엄지척👍🏻👍🏻

    • 장형규
      장형규 16 일 전 +9

      맞아요. 영상 더 보니까 좀 더 좋아하게 되시는 것 같더군요. 첨에는 깜짝 놀랬다가 먹다보니 어떤 맛인지 이해한 듯 해요. 아마 낯설어서 인 듯 합니다. 저도 고수 싫어했었는데 어느 순간부터 매력을 알겠더군요.

  • Venof Inn
    Venof Inn 12 일 전 +2

    Among the food culture of Korea, special things that distinguish it from the food culture of other countries. //

    1. Perfect vegan food represented by Korean Buddhist temple food

    2. An endless variety of soup dishes

    3. Kimchi: Vegetables fermented with animal protein represented by cabbage kimchi. In the past, only Koreans made and ate it. There are over 800 types of kimchi.

    4. Jeotgal: A fermented animal-based sauce made from seafood. In Korea, there are more than 140 different types of salted fish.

    5. Ssam: It means wrapping all the ingredients you want to eat in various leafy vegetables represented by lettuce. However, unlike burritos, you have to swallow them in one bite, so you need to adjust the amount of ingredients to be wrapped appropriately.

    6. Herbal Medicine Ingredients : Herbal medicine ingredients are not only eaten for special diseases or health, but are also often used for general home cooking. For example, as ingredients for Samgye-tang, Mulberry, Tree Aralia, Eleutherococcus Sessiliflorus, Mongolian Milkvetch, Korean Angelica, Ginger, Jujube and Korean Ginseng are used.

    7. Namul : South Korea is the country that eats the most dishes made with only vegetables without meat and seafood protein. Namul are foods made with one edible plant as the main ingredient. Examples of the types of Namul include Shepherd's Purse, Stringy Stonecrop, Korean Angelica-tree, Korean Wild Chive, Butterbur, Bracken, Doellingeria Scabra, Bamboo Shoot, Chamnamul and Cirsium Setidens.

    // Etc... Korea shows a distinctly different food culture from neighboring countries in Far East Asia (China, Mongolia, Vietnam, Japan).

  • JustJem
    JustJem 13 일 전 +2

    Korean food and people are the best on the earth. I wish to travel there one day. Greetings from Finland

  • Cassilda Dhanaraj
    Cassilda Dhanaraj 14 일 전 +3

    By far my favorite video...they are all so wholesome and adorable with their reactions!!!!

  • Sean D
    Sean D 13 일 전 +1

    They took pretty well to the gukbap! I couldn’t even get my siblings to try the stuff we have regularly.

  • Nisrina Noor
    Nisrina Noor 17 일 전 +40

    Ahhh I feel like each series keeps getting better and better! I love this one, love their energy. Would love to see them trying food again. Must be very fun!